Δευτέρα 7 Ιανουαρίου 2013

Tου Αγίου Παταπίου…




Ξύπνησα λοιπόν σήμερα, με στόχο να επιστρέψω πίσω στη ρουτίνα, σαν να μην πέρασε μια μέρα. Απλά να σκεφτώ ότι οι διακοπές ήταν ένα άλλο σαββατοκύριακο που πέρασε… Ντύνομαι, ξεπλένομαι, βουρτσίζομαι, φοράω και τους φακούς για να βλέπω… έλα όμως που δεν έβλεπα! Λοιπόν, μέσα σε όλα τα άλλα που αποφάσισα για σήμερα, είπα να κόψω λίγο τη μάσα (η χθεσινοβραδινή σεφταλιά έκανε ακόμα παιχνιδίσματα στο στομάχι μου) και να ξεκινήσω το πρωινό μου με ένα πολύ υγιεινό συνδυασμό, βρώμη με γάλα. Η βρώμη στο σπίτι πάντα υπάρχει, γιατί πρώτον μου αρέσει (!) και δεύτερον κατά καιρούς με πιάνουν μανίες υγιεινής και σωστής διατροφής και η βρώμη αποτελεί απαραίτητο στοιχείο. Το πρόβλημα είναι το γάλα, το οποίο δεν θα πω ότι σιχαίνομαι, μ’ αρέσει, αλλά δεν το συνηθίζω. Καφέδες, τσάγια και τέτοια πάντα σκέτα, ούτε γάλα, ούτε ζάχαρη. Ανοίγω το ψυγείο με την ελπίδα να υπάρχει κάτι κι αν δεν, λέω, την τρώω με νεράκι, λίγο άγευστη αλλά καλή σε γενικές γραμμές. Για μεγάλη μου έκπληξη στο ψυγείο υπήρχε ένα μπουκάλι γάλα, άθικτο, σφραγισμένο.  Μπράβο ξάδελφε (συγκάτοικος), με βόλεψες! Κοιτάω ημερομηνία, 8 του μήνα. Τέλεια, θα το χρησιμοποιήσω και αύριο και μεθαύριο, γιατί με το κρύο που έχουμε αποκλείεται να χαλάσει. Γεμίζω μισό ποτήρι, βάζω μέσα λίγη βρώμη, ανακατεύω και αποφασίζω να το πιώ για να μην καθυστερώ. Κατεβάζω μια γερή γουλιά… η ξινίλα που ένιωσα να διαπερνά το πεπτικό μου σύστημα δεν περιγράφεται… τρέχω αμέσως και πίνω μισό λίτρο νερό. Αφού ξεπέρασα το ξινοσοκ, κοιτάω το γάλα ξανα… 8/12! Ε, μάλλον δεν έβλεπα καλά. Το γάλα έληξε του Αγίου Παταπίου (γιορτάζει εκείνη τη μέρα) και όχι της Παρθένας (γιορτάζει αύριο). Τελικά δεν το έβαλα κάτω και την βρώμη την έφαγα με νερό. Φεύγω βιαστικά για τη δουλειά, βγαίνω έξω στο τσουχτερό πρωινό κρύο, μπαίνω στο αυτοκίνητο τζιαι τζιαμέ που πάω να φορήσω τη ζώνη, χτυπά το δάκτυλό μου πας το μαυροκλεισμένο το το σιερένον το μασκαραλλίκι της ζώνης… ενόμισα ότι εκόπηκεν. Ήταν τόσο παγωμένα τα χέρια μου που το χτύπημα ήταν σαν να τζι εδώκαν μου την με σφυρί! Έτσι θέλοντας και μη, η τσαγκαροδευτέρα μου βγήκε ξινή, όξινη φαρμάτζιν για την ακρίβεια! Τωρά που το σκέφτουμαι, άμπα τζιαι τούτον ούλον που μου συνέβηκεν ήταν προφητικό, λόγω της αύξησης της τιμής του γάλατος που μας επελλάναν σήμερα οι τηλεοράσεις; Άτε, τζιαι στη γιορτή του Αγίου Παταπίου, θα βάλω τη μάνα μου να κάμει μια πίτα που βρώμη να την κάμνω βουττίν μεσ’ το γάλα…

P.S. Με προβλημάτισε ο τρόπος γραφής… Νεοελληνικά ή κυπριακή διάλεκτο; Τελικά νομίζω το καλύτερο είναι να γράφεις όπως μιλάς και όπως σκέφτεσαι… Μισά μισά δηλαδή τζιαι σόποιον αρέσκει!


"The start of the week is always a little rough, but when the soundtrack to your Monday Morning is Theme Park‘s “Milk,” your day might just move along a little more smoothly."
Άρκησα λίον να το ανακαλύψω, αλλά αύριο το πρωί θα το ακούσω να δω πως θα πάει η μέρα μου!

2 σχόλια:

  1. skeftikes oti isos na min ftaei aparaitita i devtera gia ola avta...??? oso gia to gala sigoura evthinetai to " ergenis "....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μπορεί να μην φταίει η Δευτέρα, αλλά όλες αυτές οι δαιμονικές συμπτώσεις, οδηγούν σε αυτό το συμπέρασμα... Όσο για το δεύτερο, τείνω να συμφωνήσω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή